Den 15 mars är ”Let’s dance” tillbaka med en ny säsong. När programmet kommer tillbaka efter ett års uppehåll är det en helt del nytt, där i bland upplägget. Nu är det 15 deltagare istället för 10 och säsongen inleds med tre kvalprogram där fem danspar möts, och tre par går vidare och två får lämna. Där efter möts alla dansparen som tagit sig vidare och fram till finalen är upplägget så som tittarna är vana vid, där ett danspar röstas ut varje vecka. Arantxa Alvarez i Let’s dance 2025 TV4 har börjat släppa deltagare som kommer att medverka i vårens säsong. De fem i kvalgrupp 1 är Isa Östling, Theodor ”Theoz” Haraldsson, Manoel ”Junior” Marques Lerin, Mini Andén och Carolina Klüft. Nu har även deltagare i kvalgrupp 2 börjat släppas. Först ut var Tommy Myllymäki, och nu får vi veta att även programledaren och radioprofilen Arantxa Alvarez ansluter till gruppen. Det berättar hon i ”Morgonpasset i P3” under morgonen. – En dröm, säger hon i radioprogrammet.